Mali İşler Daire Başkanlığı
İstanbul Rumeli Üniversitesi Mali İşler Daire Başkanlığı, Üniversitemizin mevcut kaynaklarının şeffaf, etkin, verimli olarak kullanılması ve denetlenmesi ile hizmet kalitesinin artırılmasını; iş akışının mevcut yasalar ve mevzuat dahilinde planlanması ile görev alanındaki hizmet ve faaliyetlerinin eksiksiz bir şekilde tamamlanmasını hedeflemektedir.
Bu hedeften yola çıkarak, Mali İşler Daire Başkanlığı’nın görev tanımı aşağıda yer almaktadır:
- Tabi olunan vergisel yükümlülüklere esas matrahın belirlenebilmesini teminen, ilgili mevzuat hükümleri gereği, tüm finansal işlemleri kayıt altına almak, kurumun mali ve finansal yapısını ölçümlemeye yarayan verileri oluşturmak,
- Yönetimin, gerçekleşen gelir gider analizi ve ileriye dönük planlama yapmasına yardımcı olacak yönetim muhasebesi verilerinin sağlıklı ve kolay üretilebilmesi için, süreç analizi çalışmaları yaparak mali analiz ve raporlamalar sunmak,
- Kurumun aktiflerinin korunması amacıyla, mali ve finansal kontrol ile denetim faaliyetleri gerçekleştirmek,
- Öğrenim ücretlerinin tahsili, kayıt yenileme ve yeni kayıt işlemlerinin tamamlanması,
- Taksit, burs, iade gibi öğrencilerle ilgili tüm mali işlemler,
- Mali Mevzuat, Yüksek Öğretim Mevzuatı ve İstanbul Rumeli Üniversitesi İç Mevzuatına göre öğrenci muhasebesinin gerçekleştirilmesidir.