Hizmet ve Olanaklar

Ödünç ve İade Politikası

•    İstanbul Rumeli Üniversitesi’nin tüm öğrenci, öğretim üyesi ve idari personeli doğrudan kütüphaneye üye kabul edilir ve ödünç kitap alabilirler.
•    Ödünç işlemleri kütüphane girişinde bulunan bankodan, görevli personel tarafından yapılır.
•    Ödünç verme işlemleri sırasında muhakkak üniversite kimliği gösterilmesi gerekmektedir.
•    İstanbul Rumeli Üniversitesi öğrencileri, öğretim üyeleri ve idari personeli dışındaki kullanıcılar ödünç kitap alamaz, kütüphane kaynaklarından kütüphane içinde yararlanabilirler.
•    Danışma kaynakları, süreli yayınlar ve basılı olmayan tezler ödünç verilemez.
•    Öğretim üyeleri, Yüksek Lisans ve Doktora Öğrencileri 15 gün, Lisans ve Ön Lisans Öğrencileri ve İdari Personel ise 15 gün süre ile ödünç yayın alabilir. Öğretim üyeleri, Yüksek Lisans ve Doktora Öğrencilerine (kitap başka bir kullanıcı tarafından ayırtılmadıysa) 1 kez 2 hafta süreyle; Lisans ve Ön Lisans Öğrencileri ve İdari Personele 1 kez 1 hafta süreyle uzatma işlemi yapılmaktadır.
•    Öğretim üyeleri bir defada en fazla 5, öğrenciler ve idari personel ise 3 kitap ödünç alabilir. 
•    Kütüphaneden başkası adına ödünç yayın alınamaz.
•    Kütüphane gerekli gördüğü hallerde, iade tarihini beklemeksizin, yayını geri çağırma hakkına sahiptir.
•    Üyeler ödünç aldıkları yayını gününde iade etmelidir. İade tarihinin aşılması durumunda kullanıcıya, iadeyi geciktirdiği her 1 gün için 2 TL para cezası uygulanır. 
•    Üyeler kimlik ve iletişim bilgilerinde bir değişiklik olması durumunda kütüphaneye bilgi vermek zorundadırlar.
•    Üyeler mezuniyetlerinde veya herhangi bir nedenle okulla ilişiklerinin kesilmesi durumunda ödünç aldıkları yayınları kütüphaneye iade ederek, kütüphaneden "ilişiği yoktur" belgesi almak zorundadırlar.
•    Üyeler ödünç aldıkları yayınlara 0212 866 01 01 (dahili 0104) nolu telefondan ve [email protected] adresine e-posta göndererek uzatma işlemlerini yaptırabilirler.

 

Referans Hizmeti

Referans hizmetleri, kütüphane kaynaklarının etkin biçimde kullanılmasını sağlamak amacıyla kullanıcıların kütüphane kaynaklarına ve hizmetlerine yönlendirilmesidir.
Bu hizmet kapsamda kullanıcılarımıza yüz yüze veya telefon ve e-posta aracılığı ile hizmet verilmektedir.
Referans hizmeti almak için 0212 866 01 01 (dahili 0104) numaralı telefonu arayabilir veya [email protected] adresine e-posta gönderebilirler.


Döküman Sağlama (ILL)

TÜBESS Tez Sağlama Hizmeti
YÖK Tez Kataloğundan erişim sağlanamayan tezlerin, Türkiye Belge Sağlama Sistemi aracılığıyla tedarik edilmesi hizmetidir. Bu hizmetten İstanbul Rumeli Üniversitesi Akademik ve İdari Personeli ile Yüksek Lisans ve Doktora Öğrencileri yararlanabilir. Her bir kullanıcı için ayda en fazla 3 tez isteği karşılanabilmektedir.
Hizmetten yararlanmak için tez bilgilerini (Tez No, Tez adı, Yazar Adı-Soyadı vb.) içeren bir e-postayı [email protected] adresine göndermeniz yeterlidir. En kısa sürede talebinize dönüş yapılacaktır.